PASSAT B6 2.0 TDI KULLANICI DENEYİMİ / ARTI – EKSİLERİ / KRONİKLER
Etiket: #passat #b6 #dsg #kronik
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 1 gün 11 saat önce
devbahsoforu tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
devbahsoforu
KatılımcıGiriş:
B6 Passat, kimilerinin hayallerini süslüyor, kimileri ise o yoldan çoktan geçti.. 357 bin kmde aldığım ve daha senesini doldurmadan 385 bin kmye getirdiğim aracım, kimlere uygun, alındığında kimleri üzer, yakıt tüketimi, bana hissettirdikleri, karşılaştığım arızalar ve karşılaşmanız muhtemel kronikleri yazmak istiyorum.
Uygunluk:
Bu araç, ağırlıklı uzun yol yapanlar için bu fiyat bandında alınabilecek en iyi araçlar arasında. Şehiriçi ağırlıklı sürecekseniz segment düşürüp park yeri bulması kolay, direksiyonu daha yumuşak alternatifleri var. Ancak şunu bilmelisiniz ki 600 bin bandında alacağınız hiçbir piyasa arabası size bu arabanın verdiği yalıtım/ süspansiyon/ uzun yol konforunu veremeyecek. Şehiriçinde ise çok hantal olduğunu söylemeliyim.
Uygunluk başlığına maddi uygunluk şeklinde devam edersek: Bu aracı yürütmek için -bakım hariç- kmde 4-5 tl kenara ayırmalısınız. Yan sanayi parçalarla yürütme maliyetini 3-4 tlye düşürebilirsiniz ancak vag araçların yan sanayiyi kabul etmediği de bilinmeli. Yakıt, sigorta/kasko ve bakımı da yan yana eklediğimizde yürütme maliyeti km/10 TL’ye yaklaşıyor. Yani bu araca sahip olmak pek zor değilken, yaşından/km’sinden ötürü gündelik yürütmek için aylık kenara para bırakabileceğiniz düzenli bir gelire ihtiyacınız var.Alındığında kimleri üzer diyerek alt başlık açmak istemiyorum. Arıza çıkardığında yaptıracak maddiyatı olmayan, şehrinde min 25 senelik tecrübeli, ahlaklı vag ustası olmayanı üzer. Ben bu aracı almadan (2024) al-satçı yakınımla görüştüğümde “Motor isterse 150, şanzıman isterse 100 bin. Paran varsa alalım.” dedi. Eğer yoksa bu araç seni üzer.
Yakıt tüketimi:
Şehiriçi kullanımda 6.5-7.5 lt ort tüketim, uzun yolda sabit 160 ile gittiğinizde şehiriçi ortalamasını yakalıyor. Şehirdışı sabit 100-120 ile gittiğinizde 4-5 lt bandında ortalama ile yaşına göre çok ekonomik. Ancak öngörüsü zayıf, bol frenli sürüş yaparsanız bu değerleri yakalamanız zor.
Karşılaştığım arızalar/ yaptığım masraflar:
Aldıktan bir süre sonra soğuk havalarda marşta zorlanmalar oldu. Serviste akü ölçüldüğünde henüz değişim zamanı gelmemiş olmasına rağmen 3500 TL’ye 72 ah akü takıldı.
Highline bi-xenon farlarla gelirken Comfortline donanım paketi sarı ampüllerle geliyor, mercek zamanla kirlendiği için görüş kapasitesi çok kısıtlanıyor. Haliyle H7 led ampül ile değiştirdim 1300 TL Bosch led.
Kronik arızalarda değineceğim bir husus, şanzıman soğutucusu. Mahle marka takıldı 2500 TL
Yeni yazlık lastik taktığım için rot ayarına soktum. Rotçudan çıktıktan sonra alt takım gürültüsü inanılmaz arttı. Ya rotçu yanlış yaptı, ya da olacak bir şeyi erkene çekti, bilmiyorum. Bu yüzden sökülmüşken arka amortisörler hariç tüm alt takımı orjinal alman malı parçalarla 13 bine yeniledim.
Aracı aldığımda klima sistemi arızalıydı. Fiyattan düşerek almıştım. Orj. kompresör 320 binde arızalanmış. Elektronikçiyle konuştuğumda 400 bin km olmadan kompresör bozuyor vag araçlar demişti. Çıkan kompresör sanden marka. Avrupa pazarına zayıf kompresör gönderilirken körfez ülkelerine denso gönderiliyormuş. Ben de soğutması güçlü olsun diyerek denso kompresör sordum, 10 bin fiyat çekildi, n11 de indirimle 7.5 bine aldım, 3 bin işçilikle 10.500 TL klima masrafım oldu.
Su eksiltme vardı, ben aracı aldım, şehrime dönmeden su ekledim. 1000 kmde yaklaşık 100 ml eksiltiyordu. Termostat yuvası olan plastiğin contası atmış, 390 TL febi marka ile değişti. Su eksiltme sorunum çözüldü.
Son zamanlarda kabine uğuldu sesi gelmesiyle ön teker porya bilya set febi marka ile değişti. İşçilik dahil 6 bin TL.
Çok baş ağrıtan, Ankara’da 3 şanzımancıya gösterdiğim, hiçbirinin altından kalkamadığı vites geçişlerinde isteksizlik şeklinde bir arıza oluştu. Obd de sadece Egr arızası görünüyordu. İptal edince vites geçişleri düzeldi. Egr limp mode’a düşürüyor, bu da vites geçişlerini etkiliyormuş. Çözümü yabancı forumlarda buldum. Çok nadir görülen bir arıza, internette sadece 2 yabancının başına gelmiş. Muhtemelen siz karşılaşmayacaksınız. EGR iptali 2500 TL
Yaklaşık 370 bin km gibi turboda ötme başladı. 15 bin kmdir sürüşe engel bir durum yok.
Gaza bas/bırak yapınca vuruntu oluşuyordu. Buna bağlı olarak şanzıman takozu değişti (2500 tl). Burada suç biraz da bende, araca alışana kadar şanzımanla kalkışlarda anlaşamadık.
Aldığımdan beri sağa çekme sorunu var. Rotçular çözemedi. Direksiyon açı sensörü sargısı değişmeli deniyor. O maliyete girmeye değer görmedim.
Fiyatlar ağırlıklı 2025 yılı olarak baz alınmıştır. 1 USD = 41 TL
Kronikler:
Aracın maliyetine göre en büyük kroniği açık ara enjektör diyebilirim. Tanesi 50 bin TL’yi buluyor. Daha öncesinde doğuş, siemensin kronik gelen enjektörlerini geri çağırıp continental ile yenilemiş. Eğer aldığınız araç bu geri çağırmadan faydalandıysa, deponuzu fulleyip yola çıktığınız, yol üstü yerlerden almadığınız sürece continental enjektör 200 bin km’yi aşkın kullanandırır. Eğer yeni göğüs 2008 üstü B6 alacaksanız enjektör sorunu muhtemelen yaşamayacaksınız/ daha düşük maliyetle halledeceksiniz. Makyajlı B6 larda yakıt sistemi Pumpe Duse, Common Rail olarak değişti.
Yağ pompası diğer kroniklerden ve ciddi olanlardan biri. Garanticiyseniz ağır bakımda yağ pompasını da orjinal olmak şartıyla değiştirin. Bu işten anlayan ustalar yağ kütüğünün alyan benzeri bir parçasını değiştirip çok daha ucuza mâl edip işinizi çözüyorlar. Ancak sağlamlığı konusunda kimse kefil olamaz.
DSG olan versiyonlarda Şanzıman yağ soğutucu bulunuyor. Bu soğutucu 200 binden sonra saatli bomba. Soğutucu patlayınca radyatör suyunu şanzımanın içine basıyor. Erken uyanamazsanız yeni şanzıman, vaktinde uyansanız bile içinin birkaç kez yıkanması gerekiyor ve söylenilenlere göre eski randımanı alamıyorsunuz. Şanz. yağ değişimi 60 bin, her 3 bakımdan birinde yani 180 binde şanz. yağ soğutucunun orjinaliyle değiştirilmesini tavsiye ederim.
Yine DSG şanzımanlı olan araçlarda özellikle soğuk marşta metal vurma sesine benzer bir volant sesi kronik. Servis “sorun yok, devam” diyor. Yabancı forumlarda volant kırdığı için şanzıman yiyenleri gördüğümü da not düşeyim. Kavrama değiştirmek için açıldığında volantı da değiştirirsiniz. Bu 6 ileri DSG’lerin kavramasının da min 200 bin km gittiğini söylemeliyim.
Elektronik direksiyon kutusu düşük hızlarda çevrilirken *grrr* sesleri çıkıyor. Park manevralarında farkediliyor sadece. Ben aldığımda böyleydi. Almadan da araştırdığım kadarıyla kronikler arasındaymış.
Araç ya iyi asfaltta çok sessiz, ya da bozuk asfaltta çok gürültülü.. Hangisi bilmiyorum ama kesinlikle bozuk asfalta girdiğinizde sesi olduğu gibi iç kabinde duyuyorsunuz. Güzel asfaltta ise 180 ile -rüzgar sakin ise- evinizin salonunda gibisiniz. Makas çok açık.
İç plastik aksam yılların verdiği yorgunlukla çok hassaslaşıyor. Rahatsız edici düzeyde bir trim sesi yok ancak açılır/ kapanır parçalar eskimeye bağlı kırılabiliyor. Bel destek dişlisi ve arka kol dayama mandalının kırılması sık görülen iç rahatsızlıklar.
Armadan bagaj kapağı açılmaması da başka bir kronik. Aldığımda çalışmıyordu, tamir ettirdim 8 ay sonra yine bozuldu. Eli yatkın olanlar kendileri yapabilir, armanın bastığı teli öne almak gerekiyor.
Hissettirdikleri/ Alınır mı?:
Her arabada olduğu gibi B6 Passatın da temizi alınır. Lakin bu temizlik, vag araçlarda daha fazla öne çıkıyor. Çünkü bütün sistemleri birbirine bağlı, asla yan sanayi kabul etmiyor. Elden ele gezmemiş, sahibi, araç arıza çıkardığında ucuza mal etmenin yollarını aramayıp orjinal alman parçalarla çözdüyse alınır. Artık eskimiş, yılların yorgunluğu olan bu araçların temizini bulmak ise hayli zor.
Ben ilk sahibinden, full yetkili servis bakımlı olduğu için aldım. İlana nadiren böyle temizlikte araçlar düşüyor. Fiyatına kanıp (600 bin tl altı) asla araç başına gitmeyin, bu araçların temizi ucuza satılmaz, muhakkak ya perti, ya da km düşürmesi (özellikle 2.0 TDI) vardır.
Şehiriçi ağırlıklı kullanacaksam bu aracı almaz, golf, a3 türevi araçlara bakardım. Bu aracın uzun yol konforuyla şehiriçinde sunmaya çalıştıkları arasında çok fark var. Uzun yolda kesinlikle kendine aşık edecek. Sık yol yaptığımdan D segment istiyordum, asla da pişman olmadım.
Bu araca sahip olmayı ben kiralık evde oturmaya benzetiyorum. Güzel ev alacak kadar nakdin yok, kira ödeyerek hayal ettiğin evde oturuyorsun. Bu araç hem yaşından hem de km’sinden ötürü size aylık kira ödetecek, ancak her otoyola çıktığınızda milyonluk araçlara bedel bir konforu size sunacak.
-
YazarYazılar