✨🚗Car-dLe 🇹🇷⭐️ Şimdi Yayında

Oyna!

“SOS Acil Çağrı Fonksiyonu Devre Dışı” Hatası ve Muhtemel Çözümler

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #32528 Yanıtla
    Vennie
    Katılımcı

    Skoda Kamiq SOS arızası uyarısı
    Selam arkadaşlar,

    Skoda Kamiq aracımda geçtiğimiz gün “SOS acil çağrı fonksiyonu devre dışı” uyarısı aldım. Aracın garantisi maalesef bittiği için biraz araştırma yapmak durumunda kaldım. Konuyla ilgilenen ya da başına gelen varsa diye tecrübemi paylaşmak istedim.

    Uyarının birkaç sebebi olabilir, bunları en basitinden en masraflısına doğru şöyle sıralayabilirim:

    Şebeke Sorunu:
    Araca entegre bir Vodafone hattı var, bulunduğunuz bölgede çekmiyorsa sistem geçici olarak devre dışı kalabiliyor. Bu durumda bir süre sonra kendi kendine düzelebiliyor.
    Yazılım Güncellemesi:
    Eğer araç servis bakımlıysa, yetkili servis yazılım güncellemelerini genelde ücretsiz yapıyor. Sorun buradan kaynaklıysa kolayca çözülebilir.
    SOS Antenlerinden Biri Arızalı Olabilir:
    Aracın içinde bu sistem için çalışan birkaç anten var (yanlış bilmiyorsam 3 adet). Her biri 3-5 bin TL arası bir maliyete sahip. Bozuk olan tespit edilip değişirse sorun çözülüyor.
    SOS Kontrol Ünitesi Arızası:
    En pahalı senaryo bu. Parça fiyatı ortalama 45-50 bin TL civarında. Değişim şart olabiliyor.

    Önerim: Eğer aracınız servis bakımlıysa, mutlaka iyi niyet garantisi talep edin. Genelde %70-80 civarı indirim yapıyorlar. Bu tür elektronik sorunlarda en büyük avantaj, servis geçmişiniz oluyor.

    Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirse de en kolay yoldan halledersiniz. Ben gelişmeleri buradan paylaşacağım.

    İyi sürüşler 🚗💨

    #36698 Yanıtla
    Timur T.
    Katılımcı

    Gerçekten çok faydalı bir paylaşım olmuş, eline sağlık.

    Ama açıkçası şunu söylemeden geçemeyeceğim: 2025 yılına geldik ve hâlâ Skoda – hatta genel olarak VW Grubu – bu “SOS acil çağrı hatası” meselesini tam olarak çözemedi!

    Bunca yıl, bunca yazılım güncellemesi, donanım revizyonu derken bu sistemin hâlâ kullanıcıyı mağdur etmesi gerçekten garip.

     

    Benim çevremde de birkaç kişi aynı hatayı aldı. Özellikle 2020-2022 arası üretim olan Kamiq, Scala modellerinde bu “SOS fonksiyonu devre dışı” uyarısı sık sık çıkıyor. Kimi araçta birkaç saat sonra kendiliğinden kayboluyor, kiminde ise kalıcı hale gelip servis müdahalesi gerektiriyor. Servislerin yaklaşımı da genelde benzer: “Şebeke sorunu olabilir, kontrol ünitesine bakalım.” Ama iş “kontrol ünitesi” kısmına geldi mi maliyet bir anda 40-50 bin TL seviyesine fırlıyor.

     

    Daha da ilginç olanı, bu hata aslında aracın sürüş güvenliğini doğrudan etkilemiyor ama sistemi kilitlediği için başka menülerin çalışmasını da bozabiliyor.

    Bazı kullanıcılar, bu uyarı ekranda kaldığında navigasyon veya CarPlay bağlantısının da geçici olarak devre dışı kaldığını söylüyor. Yani görünürde “basit bir SOS arızası” ama etkisi epey geniş.

     

    Teknik olarak bakıldığında sorun birkaç bileşenin bir arada düzgün çalışmamasından kaynaklanıyor:

     

    Tesisat içindeki SOS modülü,
    Bağlantılı antenler,
    SIM kart (genellikle Vodafone E-SIM),
    ve tabii ki infotainment sistemiyle olan yazılım iletişimi.
    Bu dört bileşenden biri bile sapıttığında sistem “acil çağrı devre dışı” diye uyarı veriyor.
    Ama işin trajikomik tarafı, çoğu zaman aslında hiçbir fiziksel arıza yok!
    Yani anten sağlam, şebeke çekiyor, sadece modül geçici olarak bağlantı kuramıyor ve sistem hemen “arızaya geçtiğini” düşünüyor.

     

     

    Bazı forumlarda yazılım güncellemesiyle bu sorunun azaldığı söyleniyor ama tam olarak bitmiş değil. Örneğin Almanya ve Polonya’daki kullanıcılar bile 2024 sonunda hâlâ aynı şeyden şikayet ediyordu.

    Bu da demek oluyor ki VW Grubu bu konuyu global anlamda kökten çözebilmiş değil.

    Yani sadece Türkiye’ye özgü bir durum da değil.

     

    Burada kullanıcılar açısından can sıkıcı olan nokta, ufak bir elektronik modül yüzünden fahiş maliyetlerle karşılaşılması.

    Düşünsene, araç gayet normal çalışıyor, motorunda ya da şanzımanında hiçbir sorun yok ama sırf SOS modülü arıza kaydı verdi diye 40-50 bin TL’lik bir fatura çıkıyor.

    Üstelik bu sistem neredeyse hiç kullanılmıyor; çoğu sürücü, aracı aldığı günden beri o düğmeye bir kere bile basmamıştır.

     

    Benim şahsi görüşüm şu:

    Skoda (ve VW grubu genelinde) bu tarz donanımları araçlara entegre ederken, “karmaşık elektronik altyapıyı yönetme” konusunda biraz aceleci davranıyor.

    Yani yenilikler güzel ama sistemin olgunlaşması yıllar sürüyor.

    SOS fonksiyonu da bunun en net örneği.

    Kullanıcı güvenliği için güzel düşünülmüş bir özellik ama dayanıklılık ve yazılım uyumluluğu hâlâ zayıf halka gibi.

     

    Aslında 2025 yılına kadar bu tür hataların ortadan kalkması gerekiyordu.

    Çünkü artık her şey bulut bağlantılı, uzaktan güncellenebilir hale geldi.

    Basit bir yazılım patch’iyle bu tarz uyarıların önüne geçilmesi gerekirken, hâlâ fiziksel modül değişimiyle çözüm aranıyor olması çok eski kafalı bir yaklaşım.

    Üstelik kullanıcı memnuniyeti açısından da olumsuz. İnsan bir kere o uyarıyı görünce ister istemez “acaba başka bir şey de mi arızalandı?” diye huzursuz oluyor.

     

    Senin de dediğin gibi, iyi niyet garantisi burada çok önemli.

    Servis bakımlı araçlarda genellikle VW Grubu belli bir oranda destek veriyor ama garanti dışı kalanlar için ciddi masraf riski devam ediyor.

    O yüzden benzer bir durum yaşayanların ilk yapması gereken şey, yetkili servise gidip sistemin hata geçmişini okutturmak ve varsa yazılım güncellemesini ücretsiz talep etmek.

    Eğer arıza kalıcı değilse, modül değişmeden çözülebiliyor.

     

    Kısacası,

     

    Evet, bu sorun hâlâ birçok kullanıcıda var.
    2025’e gelmemize rağmen kökten çözüm sağlanamamış olması gerçekten düşündürücü.
    Ve en can sıkıcı tarafı, masrafın yüksekliği nedeniyle birçok kullanıcı bu hatayla yaşamayı tercih ediyor.

     

     

    Skoda’nın, Superb’ten Kamiq’e kadar tüm modellerinde bu tarz elektronik problemleri ciddiye alıp güncelleme politikasını daha sıklaştırması şart.

    Yoksa bu hızla giderse 2026’da da hâlâ aynı uyarıyı konuşuyor olacağız gibi duruyor. 😅

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
Yanıtla: “SOS Acil Çağrı Fonksiyonu Devre Dışı” Hatası ve Muhtemel Çözümler
Bilgileriniz:





Başa dön tuşu