✨🚗Car-dLe 🇹🇷⭐️ Şimdi Yayında

Oyna!

Oluşturulan forum yanıtları

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 101)
  • Yazar
    Yazılar
  • #37261 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Aslında kış lastiği için 205 55 16 yı jantlarıyla birlikte alarak kullanmak da bir çözüm olabilir

    #37234 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bence en sorunsuz motor ve şuan da alınabilecek en mantıklı araçlardan.
    genel olarak monte Carlo sahipleri lastik ebadından şikayetçi bulunamıyor vs diyor herkes?

    #36957 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Merhaba Fatih;

    Serviste çalışan kuzenin online sertifika yükleyemiyor mu?
    ya da öyle bir şansı var mı?

    ODIS ile sertifika yüklenirse çözülür diye düşünüyorum.

    ilk defa böyle bir sorun duydum bende.

    #36772 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

     

    Gerçekten inanılmaz. Skoda, lüks sınıfa adım atmaya çalışıyor ama cam tavan yok. Bu kadar basit bir detay bile atlanıyorsa, işte kalite farkı burada ortaya çıkıyor.

     

    #36771 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

     

    Selam,

     

    Ben olsam bu durumda 205/55 R16 ölçüsünde bir kış lastiği ve çelik jant seti tercih ederdim. Böylece hem maliyeti ciddi şekilde düşürürsün hem de kış koşullarında sürüş konforu ve güvenliği artar. 18’’ jantlarda yanak daha ince olduğu için kış yollarında sert bir sürüş ve darbe riski oluşabiliyor; 16’’ ölçüde bu sorunlar azalıyor.

     

    Ayrıca, iki set jant-lastik kullanmak avantajlı: yazın 18’’ jant + performans yaz lastiğiyle devam edersin, kışın 16’’ çelik jant + kış lastiği devreye girer. Bu sayede lastik ömrünü uzatmış olursun ve jantlarını da korursun.

     

    Lastik markası olarak senin önceliklerin yol tutuş ve sessizlik olduğuna göre, Goodyear UltraGrip Performance+, Nokian veya Continental’in uygun kış lastikleri mantıklı seçenekler olur. Yakıt tüketimi ve gürültü farkı 16’’ setle minimum düzeyde hissedilir.

     

    Kısacası, bütçeyi korumak ve kış güvenliğini artırmak için 205/55 R16 ölçüsünde bir set alıp yazlık/kışlık lastik değişikliği yapmak bence en pratik çözüm.

    #36770 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Bu durum aslında tamamen kronik bir sorun olarak biliniyor. Özellikle Skoda Scala ve aynı platformu paylaşan VW modellerinde (Polo, T-Cross, Ibiza vs.) manuel klima sistemlerinde fan hız direnç bloğunun (blower resistor) arızalanması çok sık görülüyor. Senin yaşadığın belirti — fanın 1, 2 ve 3. kademelerde çalışmaması ama 4. kademede tam güçte üflemesi — bu arızanın klasik belirtisi.

     

    Bunun nedeni, fanın düşük hızlarda çalışmasını sağlayan direnç bloğunun ısınma veya nem nedeniyle zamanla yanması ya da devre dışı kalması. 4. kademe ise doğrudan enerji aldığı için direnç devresini atlayarak çalışıyor. Bu nedenle, diğer kademeler bozulurken 4. kademe genelde çalışmaya devam ediyor.

     

    Bu arıza ne yazık ki bireysel bir kullanıcı hatasından değil, parça kalitesi ve konumlandırma zayıflığından kaynaklanıyor. Direnç bloğu, hava kanalı içinde, sürekli sıcak-soğuk farkına maruz kalan bir noktada yer alıyor. Bu da nemlenme ve oksitlenmeyi hızlandırıyor.

     

    Aslında bu konu Zapyus’un hazırladığı “Skoda Scala’nın 7 Kronik Sorunu” başlıklı yazıda da açık şekilde yer alıyor. Yazıda, klima fan hızlarının çalışmaması ve direnç bloğu arızasının kullanıcılar arasında sıkça rapor edildiği özellikle vurgulanmış. Dileyenler kaynak olarak şuradan okuyabilir:

    🔗 https://zapyus.com/skoda-scalanin-7-kronik-sorunu-ne/

     

    Bu yazıda da belirtildiği gibi, birçok kullanıcı bu sorunu servise götürdüğünde “komple klima ünitesi değişecek” gibi maliyetli çözümlerle karşılaşmış. Ancak asıl çözüm genellikle direnç bloğunun değiştirilmesiyle sağlanıyor. Üstelik parça fiyatı servis dışında temin edildiğinde oldukça uygun.

     

    Eğer aracın garanti kapsamındaysa, bu durumun kronik bir üretim kaynaklı hata olduğu net biçimde ifade edilmeli. Çünkü bu sorun kullanıcı hatası değil; aynı platformdaki birçok modelde tekrarlayan bir durum. Servislerin de artık bu konuda tecrübeli olduğu söyleniyor.

     

    Kısacası, bu problemle yalnız değilsin. Fan hız direnç bloğunun arızalanması Skoda Scala kullanıcıları arasında bilinen ve belgelenmiş bir kronik sorun. Servise gittiğinde “direnç bloğu kontrolü ve değişimi” talep etmeni, gerekirse yukarıdaki kaynağı da örnek göstermen faydalı olur.

    #36656 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Kampanyalarla bence oldukça mantıklı bir tercih oluyor. Dsg tsı ikilisi güzel.
    performanslı bir motor ve rahat şanzıman

    bence kampanyalı fiyatlardan alınabilecek en iyi modellerden

    #36594 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Fiyat performans olarak Goodyear

    kalite ve dayanıklılık konusunda Nokian

    sessizlik Michelin

     

    #36593 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Golf golftür bence gerisi teferruat.

    #36592 Yanıtla
    palantr
    Moderatör

    Aslında ben bu modellerin daha fazla ilgi görmesini bekliyorum ama Octavia ve Jetta varken işi biraz zor. Seat Hb modellerde daha güçlü

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 101)
Başa dön tuşu