Oluşturulan forum yanıtları
-
YazarYazılar
-
palantrModeratörAslında kış lastiği için 205 55 16 yı jantlarıyla birlikte alarak kullanmak da bir çözüm olabilir
palantrModeratörElinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bence en sorunsuz motor ve şuan da alınabilecek en mantıklı araçlardan.
genel olarak monte Carlo sahipleri lastik ebadından şikayetçi bulunamıyor vs diyor herkes?
palantrModeratörMerhaba Fatih;
Serviste çalışan kuzenin online sertifika yükleyemiyor mu?
ya da öyle bir şansı var mı?ODIS ile sertifika yüklenirse çözülür diye düşünüyorum.
ilk defa böyle bir sorun duydum bende.
palantrModeratörGerçekten inanılmaz. Skoda, lüks sınıfa adım atmaya çalışıyor ama cam tavan yok. Bu kadar basit bir detay bile atlanıyorsa, işte kalite farkı burada ortaya çıkıyor.
palantrModeratörSelam,
Ben olsam bu durumda 205/55 R16 ölçüsünde bir kış lastiği ve çelik jant seti tercih ederdim. Böylece hem maliyeti ciddi şekilde düşürürsün hem de kış koşullarında sürüş konforu ve güvenliği artar. 18’’ jantlarda yanak daha ince olduğu için kış yollarında sert bir sürüş ve darbe riski oluşabiliyor; 16’’ ölçüde bu sorunlar azalıyor.
Ayrıca, iki set jant-lastik kullanmak avantajlı: yazın 18’’ jant + performans yaz lastiğiyle devam edersin, kışın 16’’ çelik jant + kış lastiği devreye girer. Bu sayede lastik ömrünü uzatmış olursun ve jantlarını da korursun.
Lastik markası olarak senin önceliklerin yol tutuş ve sessizlik olduğuna göre, Goodyear UltraGrip Performance+, Nokian veya Continental’in uygun kış lastikleri mantıklı seçenekler olur. Yakıt tüketimi ve gürültü farkı 16’’ setle minimum düzeyde hissedilir.
Kısacası, bütçeyi korumak ve kış güvenliğini artırmak için 205/55 R16 ölçüsünde bir set alıp yazlık/kışlık lastik değişikliği yapmak bence en pratik çözüm.
palantrModeratörBu durum aslında tamamen kronik bir sorun olarak biliniyor. Özellikle Skoda Scala ve aynı platformu paylaşan VW modellerinde (Polo, T-Cross, Ibiza vs.) manuel klima sistemlerinde fan hız direnç bloğunun (blower resistor) arızalanması çok sık görülüyor. Senin yaşadığın belirti — fanın 1, 2 ve 3. kademelerde çalışmaması ama 4. kademede tam güçte üflemesi — bu arızanın klasik belirtisi.
Bunun nedeni, fanın düşük hızlarda çalışmasını sağlayan direnç bloğunun ısınma veya nem nedeniyle zamanla yanması ya da devre dışı kalması. 4. kademe ise doğrudan enerji aldığı için direnç devresini atlayarak çalışıyor. Bu nedenle, diğer kademeler bozulurken 4. kademe genelde çalışmaya devam ediyor.
Bu arıza ne yazık ki bireysel bir kullanıcı hatasından değil, parça kalitesi ve konumlandırma zayıflığından kaynaklanıyor. Direnç bloğu, hava kanalı içinde, sürekli sıcak-soğuk farkına maruz kalan bir noktada yer alıyor. Bu da nemlenme ve oksitlenmeyi hızlandırıyor.
Aslında bu konu Zapyus’un hazırladığı “Skoda Scala’nın 7 Kronik Sorunu” başlıklı yazıda da açık şekilde yer alıyor. Yazıda, klima fan hızlarının çalışmaması ve direnç bloğu arızasının kullanıcılar arasında sıkça rapor edildiği özellikle vurgulanmış. Dileyenler kaynak olarak şuradan okuyabilir:
🔗 https://zapyus.com/skoda-scalanin-7-kronik-sorunu-ne/
Bu yazıda da belirtildiği gibi, birçok kullanıcı bu sorunu servise götürdüğünde “komple klima ünitesi değişecek” gibi maliyetli çözümlerle karşılaşmış. Ancak asıl çözüm genellikle direnç bloğunun değiştirilmesiyle sağlanıyor. Üstelik parça fiyatı servis dışında temin edildiğinde oldukça uygun.
Eğer aracın garanti kapsamındaysa, bu durumun kronik bir üretim kaynaklı hata olduğu net biçimde ifade edilmeli. Çünkü bu sorun kullanıcı hatası değil; aynı platformdaki birçok modelde tekrarlayan bir durum. Servislerin de artık bu konuda tecrübeli olduğu söyleniyor.
Kısacası, bu problemle yalnız değilsin. Fan hız direnç bloğunun arızalanması Skoda Scala kullanıcıları arasında bilinen ve belgelenmiş bir kronik sorun. Servise gittiğinde “direnç bloğu kontrolü ve değişimi” talep etmeni, gerekirse yukarıdaki kaynağı da örnek göstermen faydalı olur.
palantrModeratörKampanyalarla bence oldukça mantıklı bir tercih oluyor. Dsg tsı ikilisi güzel.
performanslı bir motor ve rahat şanzımanbence kampanyalı fiyatlardan alınabilecek en iyi modellerden
palantrModeratörFiyat performans olarak Goodyear
kalite ve dayanıklılık konusunda Nokian
sessizlik Michelin
palantrModeratörGolf golftür bence gerisi teferruat.
palantrModeratörAslında ben bu modellerin daha fazla ilgi görmesini bekliyorum ama Octavia ve Jetta varken işi biraz zor. Seat Hb modellerde daha güçlü
-
YazarYazılar